Цікавим, пізнавальним і неординарним видався урок з історії у 5-Б класі на тему «Знайомство з історією», який 13 грудня 2017 року був проведений вчителем Никитюк Н.З. у рамках шкільного семінару обміну досвідом «Ефективність використання наочно-дидактичних посібників в освітньому процесі».
Уже з перших хвилин на уроці панувала атмосфера спокою, впевненості й повного взаєморозуміння між вчителем та учнями, що налаштувало дітей на активну роботу. А скільки запалу, радості та здивування було в очах дітвори, коли муза історії Кліо у своєму листі запросила їх стати учасниками популярної в усьому світі телевізійної гри «Ключі від форту Буаярд». Діти із задоволенням проходили кімнати – випробування, у яких на них чекали завдання від самої покровительки, за перемогу в яких вони отримували ключі з буквами від закодованого слова. Завдяки вдало підібраному дидактичному матеріалу, опорним таблицям і схемам, цікавим індивідуальним і груповим завданням, змістовній та пізнавальній відеопрезентації учні пригадали основні поняття та визначення теми, виділили та актуалізували у пам’яті найважливіші явища та процеси. Усі методи та види роботи, застосовані вчителем, були продуманими та різноманітними , що дало змогу розширити пізнавальні можливості кожного учня. Учитель постійно здійснювала індивідуальний підхід, домагаючись, щоб усі сумлінно працювали. ![](/avatar/nikitjuk_foto_2.jpg)
Розв’язування хронологічних задач, робота зі стрічкою часу та історичною картою,допомогло дітям закріпити їх вміння орієнтуватися в хронологічному просторі та «читати» карту. Виконання завдань «Добери відповідність», «Встанови закономірність», «Словесний каламбур», «Юний археолог»,а також відгадування історичних осіб за описом у кімнаті мудрого Мольфара показали високу результативність у засвоєнні та систематизації учнями вивченої теми. Вдалою реалізацією міжпредметних зв’язків стало використання методу «Гронування» у кімнаті знавців мови ,завдяки якому школярі довели своє вміння складати історичний портрет. Творча взаємодія вчителя і учнів, розкутість, прагнення здобути перемогу своїми силами дали свій позитивний результат – невтомну дитячу цікавість, допитливість, бажання досягти успіху. |