Чи знаєте ви, хто такий кенар? Учні 5 класу дізналися про це і ще багато цікавого на відкритому уроці української літератури «Л.Глібов – український поет, байкар. Фольклорна основа його віршованих загадок», який провела вчитель-методист Ольга Миколаївна Міщук.
Створення позитивної емоційної атмосфери налаштувало учнів на активну роботу. Кожен учень асоціював себе з якоюсь пташкою. У ході уроку діти мали можливість висловити свою думку і отримати за правильну відповідь фішку-ягідку.
Із розповіді вчителя і презентації п’ятикласники дізналися більше цікавого про життя і творчість Леоніда Глібова, під час виконання завдань розшифрували поняття «акровірш» і ознайомилися з віршованою загадкою «Химерний, маленький…»; пограли у гру «Підбери прислів’я», демонстрували свої малюнки, активно працювали з текстом загадки.
Урок був насичений різноманітними інтерактивними методами, доречно використано міжпредметні зв’язки. Учні з неабиякою цікавістю виймали із макітри «вареники» із завданнями, які виконували в парах.
Творча взаємодія вчителя і учнів, розкутість, прагнення досягти результатів своїми силами дали свій позитивний результат – невтомну дитячу цікавість, допитливість, бажання досягти успіху.
Відгук
Цікавим, пізнавальним і навіть «смачним» видався урок з української літератури, який 03 лютого 2017 року був проведений вчителем-методистом Міщук О.М. у 5 класі на тему «Л.Глібов – український поет, байкар». Фольклорна основа його віршованих загадок».
Уже з перших хвилин педагог вдало реалізувала міжпредметні зв’язки, познайомивши учнів з таким птахом як кенар і, таким чином, підвівши їх до осмислення значення псевдоніму великого поета-байкаря Л.Глібова. Оригінально й результативно Ольга Миколаївна подала матеріал з теорії літератури: поняття «акровірш» учитель зашифрувала у завданнях, що пробудило неабиякий інтерес дітей до незнайомого терміну і тим самим поставила проблемне питання уроку. Але, мабуть, найцікавішим і найважливішим етапом уроку став аналіз поезії Л.Глібова «Химерний, маленький» з використанням мультимедійної презентації. Чудернацьку загадку діти відгадали відразу, а от значення окремих слів довелось шукати у словнику. Проте, і з цим непростим завданням учні справились.
Для розвитку уяви, образного мислення, збагачення словникового запасу дітей Ольга Миколаївна використала гру «Підбери вислів», у якій перед учнями стояло завдання підібрати образні вислови з вірша, що відтворюють певні поняття.
За допомогою репродуктивної бесіди вчителю вдалося з’ясувати фольклорні джерела вивченої загадки, звернути увагу на її діалогічну форму та з’ясувати різницю між літературною та народною загадкою, визначити роль художніх засобів у творі.
А яке ж було здивування, коли педагог дістала макітру з декоративними варениками із сюрпризом і роздала їх дітям, де замість начинки містились цікаві завдання, які учні виконували у парах. Окрім цього, Ольга Миколаївна продемонструвала п’ятикласникам зображення пам’ятника варенику у м.Черкасах, чим підкреслила особливий національний статус цієї справи, а діти, у свою чергу, показали ілюстрації до твору «Химерний, маленький…».
Щасливі, радісні, допитливі й захоплені обличчя дітвори свідчили про те, що вчителю вдалось не лише реалізувати поставлену мету: ознайомити з біографією Л.Глібова, його віршованою загадкою «Химерний, маленький», розкрити фольклорну основу твору, розвинути уяву, пам’ять, комунікативні вміння п’ятикласників, але й засіяти у їхні серця зернятка любові до національних традицій, до творчості Л.Глібова.
Учитель української мови Голян Р.В.
|