П`ятниця, 26.04.2024, 11:51
Вітаю Вас Гість | RSS

Нововолинська спеціальна школа

Меню сайту
Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наша школа

Каталог статей

Головна » Статті » Педради, семінари, педчитання » Педради, семінари, педчитання

СЕМІНАР “Розвиток пізнавальних здібностей учнів з використанням ігрових корекційних методик на уроках історії та в позаурочний час”

      19 лютого 2016 року у нашій школі пройшов семінар “Розвиток пізнавальних здібностей учнів з використанням ігрових корекційних методик на уроках історії та в позаурочний час”. Зі вступним словом до гостей звернулась директор школи Кантор Т.В. Вона ознайомила присутніх з особливостями використання дидактичних, розвивальних, пізнавальних та корекційних ігор для організації навчання дітей із затримкою психічного розвитку та дітей з особливими потребами  в умовах спеціальної школи.

     Учасники семінару відвідали урок «Утворення Галицько-Волинської держави за Романа Мстиславича», який у 7-Б класі провела вчитель історії Цьона Ліна Петрівна. 

        Перегляд презентації про екскурсію у Володимир-Волинський, яка проводилась у рамках шкільного проекту «Волинь княжої доби»,  викликав не лише приємні спогади, а й налаштував семикласників на пізнання нового про історичне минуле України.

          Розв‘язуючи алгоритм, учні з‘ясували передумови утворення Галицько-Волинської держави. За допомогою ігрових вправ «Коловорот», «Намисто», «Хід конем» визначили особливості Галичини того часу. 

     Уривки із кінофільмів, виконання завдань «Філворд», «Дешифрувальник» сприяли розкриттю ролі князя Романа Мстиславича у становленні нової держави. Перевірка вивченого відбулася шляхом встановлення відповідності у грі «Калейдоскоп подій».

      Учитель історії Никитюк Н. З. представила відеопрезентацію «Ігрові методи і прийоми навчально-корекційної роботи на уроках історії в учнів з порушенням опорно-рухового апарату», у якій дала порівняльну характеристику дітей з різним рівнем інтелекту.                   

         Беручи до уваги індивідуальні особливості кожного учня учитель продемонструвала, які методи і прийоми доцільно застосовувати на тому чи іншому етапі  уроку, як для ефективного  засвоєння  навчального матеріалу, так і для послаблення вад психофізичного розвитку.          

         Никитюк Н.З. використала завдання та вправи ігрового характеру, які сприяють розширенню пізнавальних можливостей кожного учня, корегують процеси аналітико-синтетичної діяльності (мислення, пам’яті, мовлення), дрібної моторики.                          

   Високу результативність у засвоєнні навчального матеріалу забезпечило використання таких ігрових вправ, як «Чорний ящик», «Чарівна скринька» (мотивація навчальної діяльності); «Історичне лото», «Трафарет» (актуалізація опорних знань); «Дерево пізнання», «Впізнай мене», «Шифрувальник», «Малюнкове письмо» (сприйняття та засвоєння навчального матеріалу); «Згрупуй поняття», «Хронологічний годинник», «Хронологічна задача», «Кольорова піраміда», «Склади пазл» (узагальнення та систематизація вивченого матеріалу). Відповідно до рівня розвитку та навчальних здібностей учнів подані завдання містили ускладнені елементи, що дало можливість реалізувати індивідуальний підхід до кожної дитини.

      З доповіддю “Корекційна робота на уроках історії” виступила вчитель Пігут. Л.В.

      На завершення учасники семінару відвідали годину-реквієм “Пам'яті героїв Небесної Сотні”, яку провели педагог- організатор Вакулюк Ю.В. та вчитель музики Окускова І.М.

      Усіх присутніх до сліз зворушили слова пісень "Мамо, не плач",  "Тільки щоб недаремно", та "Білі лебеді у небесах". Ніби в інший вимір перемістилися глядачі під час інсценізації сну дівчинки, у якому зустрілися вбитий у Крутах молодий юнак та герой Майдану бородач вірменин Сергій. 

         Підсумки семінару підбила методист міського методоб'єднання  учителів історії Шимчук Л.І.

             Відгуки учасників семінару

Ліна Петрівна Цьона - висококваліфікований, досвідчений, творчий педагог, який постійно працює над створенням умов для свідомої адаптації учнів у сучасному світі. На  своїх уроках оптимально поєднує практичні і коректуючі методи, створює ситуацію успіху для школярів.

                              Методист міського методоб'єднання  учителів історії Шимчук Л.І.

Цьона Л.П. показала систему роботи з вивчення в соціо-ігровому стилі: безліч і різноманітність прийомів.

Колосальна підготовка вчителя до уроку:

- Підбір текстів до різних схем

- Підбір корекційних завдань;

- Використання інтерактивної дошки.

   Цілі і завдання уроку досягнуті через зміну видів діяльності учнів на уроці  і зміну завдань. На уроці здійснений комплексний підхід.

     Темп уроку високий, тому що вчитель постійно стежив за часом, який відводився на виконання завдань.

     Тон вчителя доброзичливий, спокійний. Поведінка вчителя сприяла міжособистісному спілкуванню дітей.

                   Голова методоб'єднання учителів суспільних дисциплін СЗОШ №9 Пігут Л.В.

   Урок Цьони Л.П. вразив різноманітністю цікавих і креативних форм роботи. Доброзичливе ставлення вчителя, вміння відмітити найменші успіхи учня створили атмосферу довіри та ситуацію успіху. При проведенні уроку Ліна Петрівна показала високу професійну майстерність, знання психології,  любов до дітей. Учитель зуміла запалити інтерес до вивчення  історії рідного краю.
                              Голова методоб'єднання учителів-словесників СЗОШ №9 Любінська О.І.

    Надзвичайно змістовним і, на мою думку,  результативним видався урок «Утворення Галицько-Волинської держави за Романа Мстиславича», який у 7-Б класі провела вчитель історії Цьона Ліна Петрівна. Вразила різноманітність методів і прийомів, які дали можливість педагогу залучити до роботи кожну дитину. Орієнтуючись на пізнавальні можливості того чи іншого учня, Ліна  Петрівна  використала завдання різного рівня складності.

     Цікаво і неординарно вчитель подала  мотивацію навчальної діяльності. На цьому етапі уроку Ліна Петрівна нагадала школярам про екскурсію у Володимир-Волинський, під час якої діти вперше почули про князя Романа Мстиславича. Саме це дало можливість вчителю  в повній мірі розкрити роль цієї видатної історичної особи у становленні нової держави.

      Атмосфера спокою, впевненості й повного взаєморозуміння між вчителем та учнями просто вражає. За масою різноманітних методів та прийомів, без яких ми вже не уявляємо сучасний урок, яскраво видно чітку, злагоджену та системну роботу педагога.

                                                                         Учитель української мови та літератури Голян Р.В.

Категорія: Педради, семінари, педчитання | Додав: Nifirtiti (20.01.2016)
Переглядів: 524 | Рейтинг: 5.0/7
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Навчальний рік

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz