Художній твір завжди був засобом виховання підростаючого покоління і зразком неперевершеної сили слова, яку вчитель-словесник міг продемонструвати на кожному уроці зарубіжної чи української літератури. Педагог спонукає учня рівнятись на того чи іншого героя, роздумувати про його вчинки в тій чи іншій ситуації, узагальнювати і робити власні висновки з прочитаного. Та не на кожному уроці можна провести паралелі з сучасним життям, показати дитині актуальність порушених у творі проблем. Проте саме це вдалося зробити вчителю зарубіжної літератури Ганчук Марії Іванівні, яка провела урок індивідуального навчання на тему «Гімн подвигу та патріотизм духу українського козацтва в історичній повісті Миколи Гоголя «Тарас Бульба»» з учнем 7-Б класу Шилом Богданом.
Педагог ставила за мету не лише показати зв’язок Миколи Гоголя з Україною та вплив української культури на розвиток його творчості, розкрити ідейно-тематичний зміст повісті «Тарас Бульба», визначити особисте ставлення до проблем, порушених у творі, звернути увагу на велич подвигу і патріотизму героїв повісті, але й підкреслити актуальність порушених проблем сьогодні, нагадати прізвища та імена героїв сучасності – оборонців Донецького аеропорту, яких самі вороги небезпідставно назвали кіборгами. Методи та прийоми, застосовані Марією Іванівною на уроці, сприяли досягненню поставленої мети. А психологічний тест «Персонажі твору і я» спонукав учня зробити власний вибір серед персонажів твору, умовно посадивши їх поруч себе, став прекрасним підсумком уроку.
Добірка дидактичних матеріалів, аргументовані й змістовні відповіді Шила Богдана гарною літературною мовою, а також тісна співпраця вчителя й учня стали запорукою високої результативності проведеного уроку.
|